Boeren Zaterdag

20 juli 2019

Dit jaar is gekozen voor een andere opzet van het oogstfeest. Dit in verband met de aanleg van de rondweg in Voorthuizen. Vanaf dit jaar organiseert de Oranje- vereniging een echte Boeren Zaterdag.

In 2019 wordt de dag georganiseerd op zaterdag 20 juli. Voorlopig nog wel op het veld aan de Overhorsterweg. Het programma is op diverse punten ge- wijzigd en beloofd veel spektakel. Vooral de liefhebbers van ronkende tractoren komen aan hun trekken! Wat is gebleven, is de Klompenmars. De mars voert langs prachtige paden en wegen in en rond ons prachtige Voorthuizen en moet verplicht op klompen worden afgelegd.

Tijdens de ‘Oldtimer trekkertrek’ moeten trekkers van rond de 25 jaar oud met een sleepwagen op een zandbaan hun krachten vertonen.

Daarnaast is er ook een ‘Boomstam trek’. Hier moeten de trekkers een boom- stam voortbewegen over een spectaculair parcours (met o.a. een modderbak). De boomstam weegt max. 1.000 kg. Er zijn diverse gewichtsklassen.

Programma:

10:30 - 11:00 uur Inschrijven op het veld voor de klompenmars.
Aanmelden via info@oranjeverenigingvoorthuizen.nl
11:00 uur Start klompenmars. Houten klompen tijdens de mars verplicht.
15:00 uur Terugkomst klompenmars
15:00 - 18:00 uur "Oldtimer trekkertrek" en "Boomstam trek".
Aanmelden via info@oranjeverenigingvoorthuizen.nl
18:00 uur Einde Boeren Zaterdag